2 dagar till Jul!

Hejsan, jag måste bara säga att jag är så glad över att Meya har kommit hem till oss, det känns helt overkligt.. för bra för att var asant, hon gör redan framsteg!
Hon Flinar och ser glad ut hela tiden.. på nätterna så ligger hon och skrattar i sömnen..
Hon bara älskar då vi sjunger för henne, så hennes assistenter gör inte annat ;) hehe
SKojjar bara.. fast jag kan säga att till stor del så sjunger vi med Meya.. läser böcker..
hon är med på ett helt annat sätt..
Som då vi ska ha gymnastik, hon gnäller så fort att vi lagt henne på mattan, bara för att hon är SÅ MEDVETEN om vad som komma skall :P Roligt tycker jag, inte för att jag tycker att det är roligt att se att hon har det jobbigt och att det gör ont, men för att hon någonstans där inne förstår vad som händer.

Hennes Energi har gått åt till att vara väldigt spastisk och det har varit jättejobbigt för henne, och för oss andra med.
Därför gör hon sina framsteg tror iallafall jag som mamma, för att energin finns, den finns att lägga på sådans som den inte räckt till tidigare..
Nya saker att upptäcka och se, nya men endå gamla saker att lära sig! som på nytt..
Meya är otroligt duktig och otroligt stark som människa, annars hade hon inte tagit sig så lånt som hon gjort idag.

Idag har vi varit på habben, jag Meya och Lotta.. Meya började med en powernap i färdtjänsten och fick sova ett tag på habben då hon vaknade före 7 imorse.. sen så fick Meya måla.. fast det var mer kladd än att måla.. Hon gillade det och flinade stort hela tiden och log ;)
Vi sjöng tilsammans med specialpedagogen .
Jag målar, jag målar med rött och me gult, jag målar och målar tills färgen tar slut!
Om och om igen. tills all färg var slut.. :)
Meya vart trött efter ett tag och dp gick vi ut tillstjärnero och myste på i vattensängen!

Då vi kom hem så kom Eva, ( chef på dagis)
och jag vill bjuda på en god nyhet!
MEYA SKA BÖRJA PÅ DAGIS 2011! <3
Helt otroligt, men sant, men vi ska börja med nån timme i veckan så får vi se hur det går och hur hon utveckas och orkar med. Känns hur bra som helst, VILKEN JULKAPP!

Måste bara säga att det känns jättebra då Meya får i sig sina måltider på ca 30 minuter ;)
Hennes kropp är mindre spastisk efter Pumpen och  kan nästan sträcka på sina ben!
Tacka vet jag baklofenpump och gastrostomi!

Imorgon blir det Julhandling och Fix med mat och städning inför JUL!
Tack allihopa för bra och fina julklappstips!







Kommentarer
Postat av: Oscars mamma Marie

Jag blir så glad när jag läser ditt inlägg!!! Att du har fått hem Meya och att hon mår bättre.

Att hon kan visa när hon är nöjd och när hon är missnöjd är fantastiskt! Sång och musik har visat sig vara otroligt viktigt i rehab efter hjärnskador så det är så bra att ni sjunger och att M gillar det.



Önskar dig, din familj och Meya en riktigt god jul med massor av mys.



kramar!

2010-12-23 @ 12:11:43
Postat av: KIKKI

vilket dagis ska meya börja på? =) ha en underbar jul nu sötnosar! KRAMAR!

2010-12-23 @ 12:38:33
URL: http://kikkiiii.bloggplatsen.se
Postat av: Anna E

Så glad jag blir över att läsa detta! Härligt att Meya är hemma och underbart med dessa framsteg! God Jul!

2010-12-23 @ 20:34:07
Postat av: Malin

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2012-10-12 @ 11:14:11
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0